Referensobjekt

När man söker entreprenör så är det ju viktigt att kolla upp vad entreprenören ifråga presterat tidigare. Många entreprenörer lämnar därför ut en lista med referenskunder. Men tänk på att på den listan finns aldrig missnöjda kunder med. Annars kan man ju göra som Oscar Ädel Bygg AB, skapa sina referenskunder själva. Fick en kommentar på denna bloggen häromdagen och här kan du läsa delar av den:

…Som grädde på moset, en riktgt trevlig överraskning, såg vi idag att vårat kök är med på Ädel Byggs hemsida. Vilken ära! Verkligen! Det är till råga på allt helt fel info kring bilderna, det är inte alls i Trångsund utan utanför Södertälje. Och är det inte lite väl magstarkt att säga att man har byggt ett helt kök, när det enda de faktiskt gjorde var att montera dit fläkten. Hahaha, vad ska man säga, det var underentreprenören som monterade köket och en glasfirma som satte dit glaset under skåpen. Det var iaf riktigt skrattretande att upptäcka detta, hade varit kul om de meddelat oss innan åxå, men det var nog att hoppas för mycket. Man vet inte om man ska skratta eller gråta…

Har lånat ett foto på ovanstående skribents kök från Ädelbyggs hemsida, så att ni vet vilket kök det skrivs om:

foto på ovanstående skribents kök från Ädelbyggs hemsida

Foto på ovanstående skribents kök lånat från Ädelbyggs hemsida

Det är ju ett bra sätt att skaffa sig referenser på. Har man tur kollar de potentiella kunderna då inte med rätt referensperson utan tycker bara att hemsidan och köket verkar bra. För en sak är säker skulle man kontakta rätt person som referens för köket ovan skulle man få följande info:

…Ädel har under detta bygge svärtat ned hela våran stora dröm och har inte stått upp för något av det som inträffat, dem tog bort glädjen vi såg fram emot i att få bygga vårat drömhus. Det har varit ett rent helvete…

och

…Att vi aldrig heller har fått en ursäkt för det som inträffat, och bara mötts av urkassa bortförklaringar, gör att vi inte har ett positivt ord att säga om detta. Även LB Hus som valde att ta in dem, efter att de använt dem en gång tidigare och rimligen måste ha vetat hur dem fungerar, har en del i skulden såklart. Vi är så genuint besvikna…

Ja, det där med ursäkter är ju inte Ädels starka sida. Minns ni kommentaren jag fick på bloggen från honom? Eller inlägget om vårt ”byggmöte” den 14 november förra året? Och detta skall komma från ett företag som säger sig ha följande som signum:

Ädelbyggs signum!? Nja, kanske inte våran och några andra kunders erfarenhet.

Ädelbyggs signum!? ”Vi ser alltid till att göra ett bra jobb så att du som kund blir nöjd och kan känna dig trygg”,  ”Vi ser till att ta till oss önskemål och ideér som du som kund har.”

Nja, kanske inte våran och några andra kunders erfarenhet, men det låter ju väldigt bra!

Jan Ädel, Janne Ädel, Oscar Ädel Bygg, Ädelbygg, Fuskbygge, Byggfusk, Aktiebolaget Ädelbygg, Ädelbygg AB, Ädelbygg Aktiebolag, Referensobjekt, Refterenskunder, Referenser 

Nya huset

2 Comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *