Lovar runt, håller tunt (lucka 14)

Om kunden vill att den nya altanen skall dölja spåren efter den gamla altanen, och därmed minnet av branden. Då gör vi ju inte så utan vi lämnar gamla altanstolpen i blickfånget:

Det var sagt att deb nya altanen skulle byggas förbi och därmed dölja den gamla altanens stolpar

Det var sagt att den nya altanen skulle byggas förbi och därmed dölja den gamla altanens stolpar

 

När vi upprört påtalar att altanen är för liten, att man inte lyssnat på våra önskemål och att spåren efter branden är smärtsamma. Tror ni då att man bygger vidare på altanen. Nej! Man sågar av stolpskon och försöker dölja spåren på berghällen med klägg och sand.

En decimeterstor cementklutt med itryckta stenar är vad man gjort för att dölja där gamla stolpen till gamla altanen stod och att man därmed byggde altanen för liten.

En decimeterstor cementklutt med itryckta stenar är vad man gjort för att dölja där gamla stolpen till gamla altanen stod och att man därmed byggde altanen för liten.

Lyhördhet, kundvård och omtanke det är Allrums och deras underentreprenörers melodi. För tro inte detta är det enda exemplet där man ”försöker rädda” ett fel genom att inte lyssna på kundens önskemål utan hittar egna sämre lösningar  för faktum är att vi på vår släta berghäll för all framtid nu kommer ha en uppenbart ditklistrad sandfläck med en rostande metalstav i mitten (som även den kommer påminna om branden).

Jag fattar inte att man väljer att lägga timmar efter timmar på saker som inte kommer göra kunden nöjd istället för att lägga motsvarande tid på att göra kunden nöjd…

 

Nya huset

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *