Kundservice…

…á la vår entreprenör:

I nuläget är den kompensation som Allrum Home AB via åtgärdsplanen erbjudit för det felbygge man orsakat hittills en undermålig åtgärdsplan (vilken troligen kommer resultera i ett lappat och lagat hus om vi känner underentreprenörerna i detta fallet rätt – för det verkar ju inte finnas en tanke på att byta ut dessa trots att vi uttryckligen bett om detta), ett krav på en merkostnad för tillgänglighet (som uppkommit efter kontraktstecknandet) samt ett krav på förlängd byggtid (så vi slipper vara i vår sommarstuga på sommaren, och så att vi slipper den ekonomisk kompensation för förseningen om ca 200 000 kr vi enligt entreprenadavtalet har rätt till). Tack, det känns förmånligt!

Eller nä, det känns ju faktiskt mer som vi skall kompensera Allrum Home AB och deras underentreprenörer. Då måste det ju vara vi som gjort fel!? Ja, men visst det var ju vi som ställde av huset på tomten mot vår vilja, det var ju vi som inte såg till att byggställningar inte fanns på plats, det var ju vi som inte hade vattenpass med sig vid montering, det var ju vi som inte läste ritningar och manualer, det var ju vi som lät det regna in och det var säkerligen vårt fel att det tog 39 dagar att få huset väderätt. Och framförallt var det nog vi som fortsatte att bygga trots att vi visste att vi hade byggt fel så att ändå mer tid och material gick åt. Eller hur var det??????? Var det verkligen vi!?

Vi undrar därmed om detta är deras definition på kundvård och kompensation? Jag gissar att de genom att låta lämna ut en åtgärdsplan som är formulerad som denna själva tycker att det är en förmånlig deal om det vore deras hus. För visst är det så att man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad!?

Undra om de på fullaste allvar tror att det är sådant som gör att kunder känner att entreprenören verkligen vill ta sitt ansvar och verkligen vill göra det bästa av situationen?

Därtill hör att Allrum Home AB och deras underentreprenörer (säkert med omtanke om oss????) trots att vi reklamerade stomresningen fortsatt att bygga mot våra vilja genom att säga att där inte fanns några fel utförda. Man har dessutom sett till att huset frångått sin känsla av nyproduktion genom att utsätta den för väder, vind och felmontering så att huselementen snarare motsvarar ett hus byggt på 1800-talet än på 2000-talet. Jag menar mögel, fukt och inte en enda rak vinkel är ju faktiskt ganska pittoreskt både estetiskt och doftmässigt – särskilt om man som vi gillar funkis. Eller vad tror ni? Lika så sluttande golv och tak…det ger en så mysig känsla av missär och 1800-talstorp. Vi ser framemot när barnens kulor och pennor skall rulla utmed golvet, och utspilld mjölk rinna in under köksskåp samt alla infektioner som man får av att bo i ett mögelhus. Då skall vi prata om vilket fint kvalitetshus de hjälpt oss att bygga!

Vi är mycket tacksamma för de omtanke de visar oss genom sina fina kompensationserbjudanden och sina fina försök i att få vårat hus att verka så gammalt och förfallet som möjligt. Undra om de faktiskt på fullt allvar tror att detta bygge och den kundvård de erbjuder är ett bra sätt att värna om sitt eget (och i detta fallet även tyvärr även Rörvikshus) varumärke?

Under tiden fortsätter vi att vänta på en ny åtgärdsplan där de förhoppningsvis tagit sitt sunda förnuft till fånga! Annars ser vi tyvärr ingen annan utväg än att häva avtalet och rättsligen börja driva in pengarna för att åtgärda huset själva. Det skulle sitta fint det, en Rörvikshussäljare som så kapitalt misslyckats bygga och åtgärda ett Rörvikshus att säljaren tvingas bryta helentréprenaden – wow! Vad vi önskar att vi istället hade fått detta bemötande!

Nya huset

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *