Nu…

Nu skall jag släppa detta med vad som hände ett tag framöver. Vi har passerat ett antal årsdagar och det har varit nyttigt att gå tillbaka och att bearbeta. Det jag kan konstatera är att vi borde varit ändå argare, ställt ändå tuffare krav och bråkat ändå mer. För det var ju helt galet fel redan från dag ett när det gäller vår ex. snickares planering, ansvarstagande och hantering av missnöjd kund. Allting kan bli fel, men det är på vilket sätt man hanterar felen som visar om man är seriös eller inte.

På Oscar Ädel Byggs hemsida står det att kunden skall känna sig trygg eftersom man är försäkrade. Men vi har inte hört ett enda dugg vad gäller försäkringar rörande vårt hus så antingen var man inte försäkrade då man gjorde fel med vårt hus, eller så gjorde man så allvarliga fel (och inte stoppade i tid) att försäkringsbolaget vägrat betala ut ersättning. Helt enkel inte ett enda öre för att åtgärda vårt hus kommer från försäkringar om vi förstått det hela rätt. Varför lär vi aldrig få reda på. Men någon anledning finns det garanterat!

Men nu skall jag lämna detta ämne ett tag framöver. Vi vet vad de gjorde och inte gjorde, och vi vet att vi ännu idag, ett år efter allt detta inte fått ett enda ord till ursäkt från Ädelbygg. Vi väntar fortfarande 😉

Nya huset

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *